Announcing Krush 1.0

You may know Nussknacker, which is our open-source tool for scenario authoring, but we have a bunch of other projects we want to share with the community. One of these is Krush, which is our attempt to solve data access in Kotlin using the Exposed framework underneath. It is now 3 years in development and is mostly feature-complete, so we decided that this could be a good time to release the 1.0 version. 🎉🎉🎉

yeah, nussknacker is cool, but have you heard of krush?

This release is mostly infrastructure-centric, we introduced support for Kotlin 1.7 and switched our build scripts to Kotlin Gradle. You can read more details in the Changelog.

In case you want to give it a try, a good resource could be project’s README, an introductory post from our blog and some example
repositories if you’d prefer to just dig into code.

Let us know about your thoughts on GitHub or ping us on Twitter!

You May Also Like

Mentoring in Software Craftsmanship

Maria Diaconu and  Alexandru Bolboaca are both strong supporters of Software Craftsmanship and Agile movements in Romania, with years of experience as developers, leaders, architects, managers and instructors. On their lecture at Agile Central Eur...Maria Diaconu and  Alexandru Bolboaca are both strong supporters of Software Craftsmanship and Agile movements in Romania, with years of experience as developers, leaders, architects, managers and instructors. On their lecture at Agile Central Eur...

Zabawy zespołowe: ćwiczenie głosu – RYBA!

Ćwiczenie ma za zadanie ośmielić osoby do mówienia głośno i wyraźnie. Ma też pomóc ustawić głos. Bardzo przydatne przy spotkaniach typu stand-up, gdzie "mruki" opowiadają pod nosem, co ostatnio robiły. Z mojego doświadczenia - działa!

Osoby biorące udział w ćwiczeniu stają w okręgu. Wybieramy sobie słówko do powtarzania. Proponowana jest ryba, ale może to być dowolne inne, proste w wymowie słowo.
Prowadzący ustala kierunek i jako pierwszy mówi szeptem ryba. Następnie, kolejne osoby powtarzają rybę, aż do donośnego"RYBA. Jeśli warunki pozwalają, można nawet krzyczeć, ale nie wrzeszczeć, bo wtedy wymowa jest niewyraźna. Po osiągnięciu maksymalnego (w pewnym sensie, ustalonego poziomu), zaczynamy ściszać głos, aż do szeptu. Naturalnie zabawę można powtórzyć dowolną ilość razy.

Jako szept warto przećwiczyć szept aktorski, czyli używanie szeptu, ale głośnego i wyraźnego, bez tembru głosu.

Mając jedno ustalone słowo, fajnie jest potem mobilizować kogoś kto mówi zbyt cicho wołając tylko "ryba!" i wtedy wszystko wiadomo.